Industria auto din Japonia a fost înființată în 1907 când prima companie Hatsudoki Seizo Co. Ltd. și-a deschis liniile de asamblare. Compania a fost desfințată în 1951, dar reînviat datorită brandului Daihatsu.
În prezent, industria auto japoneză se bucură de succes, deoarece mașinile sale nu sunt doar cele mai vândute modele de pe glob, ci sunt cunoscute ca fiind accesibile, practice și mai ales fiabile. Patru dintre companiile japoneze (Toyota, Nissan, Honda și Suzuki) se regăsesc în primii 10 mari producători de automobile din lume. Cele patru companii impreună au vândut milioane de vehicule pe parcursul anului 2018.
Dar nu vom dezbatem prea mult această problemă destul de complexă. Ne dorim să discutăm despre două dintre cele mai iconice mașini japoneze din anii 1960.
De-a lungul deceniilor, au produs unele dintre cele mai bune mașini, dar și unele dintre cele mai proaste mașini din lume. Unele se produc încă din anii șaizeci și au devenit nenuritoare. Un exemplu bun este Toyota Corolla, care este oficial cea mai vândută mașină din istorie, cu peste 40 de milioane de unități vândute din 1966. Altele, însă, au intrat în obscuritate, care este o ordine naturală a lucrurilor într-un fel.
Dintre cele uitate, unele au fost destul de bune. Modelele JDM despre care probabil că nu ați știut niciodată sunt un bun exemplu. Despre mașinile JDM (Piața Internă Japoneză), există o întreagă cultură globală dedicată lor și constituie doar vârful aisbergului în ceea ce privește mașinile fabricate de japonezi.
Toyota 2000GT
Toyota 2000GT a fost prezentată pentru prima dată la Salonul Auto de la Tokyo în 1965 și a uimit opiniei publice, apoi a fost privită ca un vehicul ieftin și practic. Fiind o mașină mai elegantă, cu două locuri, 2000GT a demonstrat că producătorii auto din Japonia pot oferi și vehicule premium.
2000GT a fost fabricat sub contract de către Yamaha între 1967 și 1970. Motorul era un 2.0L în șase cilindri în linie cu bloc motor de la un sedan Toyota Crown acoperit de un cap de arbore cu came dublu de la Yamaha și trei carburatoare Mikuni-Solex cu două țevi. A produs 150 CP.
O transmisie manuală cu cinci trepte, diferențial cu alunecare limitată și servofrâne cu disc pe patru roți – primele pentru o mașină japoneză – erau standard. Doar 351 de unități de producție obișnuite ale 2000GT au fost fabricate, 62 importate în SUA și vândute pentru aproximativ 6.800 de dolari (aproximativ 50.000 de dolari astăzi).
Mazda Cosmo Seria II
Mazda Cosmo a fost lansată în 1967, dar abia după ce seria II a fost lansată un an mai târziu, a trezit interesul. Avea un motor cu doi rotori cu 128 de cai putere, frâne de putere, roți de 15 inci și o transmisie manuală cu 5 trepte.
Din punct de vedere structural, ampatamentul a fost extins cu 15 centimetri pentru a îmbunătăți spațiul interior și calitatea călătoriei. Suspensia din față independentă a mașinii sport Mazda a fost realizată printr-un braț A cu lungime inegală, cu o bara anti-rulaj, în timp ce pentru partea din spate s-a folosit un tub De Dion, brațe de tracțiune și arcuri semi-eliptice cu foi.
Frânele cu disc de 10 inci au fost montate în față, iar în partea din spate frâne cu tambur de 7,9. Din cele 1.176 realizate, probabil șase modele din seria II au fost importate inițial în Statele Unite. Mult prea puține pentru o mașină sport de o asemenea frumusețe, am putea spune.
Dacă și voi vă doriți o Toyota sau o Mazda, vă putem spune doar atât. Apelați la noi, la cei de la Auto Rulate București. De ce? Fiindcă noi vă punem la dispoziție o gamă largă de mașini rulate, de cea mai bună calitate.
De ce mașini rulate? Fiindcă ne dorim să oferim tuturor posibilitatea să-și achiziționeze o mașină care să le permită să ajungă acolo unde doresc, când este nevoie. În plus, le oferim tuturor șansa de a economisi bani și de a achiziționa o mașină al cărei preț nu scade imediat ce iese pe poarta dealerului.
Așadar, vă invităm să ne vizitați parcul auto online și să vă alegeți de acolo modelul cel mai potrivit pentru voi.