În 1959, a fost prezentată lumii evoluția berlinei Jaguar Mk1, o mașină captivantă care va intra în istorie pentru performanțele sale formidabile și un stil care nu s-a demodat. S-ar putea spune că această mașină a fost precursorul unor modele precum BMW M5.
În prezent, piața berlinelor sport este destul de bine aprovizionată și există toate tipurile, de la incitantele finisaje GT cu șasiu mecanic mai dinamic și mai vesel, până la mașini super sport deghizate în modele precum Audi RS, BMW M sau Mercedes AMG. Cu toate acestea, când Jaguar a introdus Mk2 în 1959, cu extraordinarul motor de 3,8 cilindri în linie din familia XK, a fost o revoluție.
Jaguar Mk2: înainte ca M5 să existe …
Cei 220 CP ai celui mai puternic motor din familia Mk2, șasiul formidabil cu suspensie frontală cu formă de paralelogram deformat și puntea spate cu frâne la ieșirea diferențialului, echilibrul greutăților, frânele cu disc formidabile și precizia direcției au făcut din Jaguar Mk2 o încântare pentru șoferii săi, mult mai plăcută de condus chiar și decât tipul E, cu mecanică identică, dar mai incomodă și mai delicată.
Jaguar Mk2 s-ar putea spune că este ceva de genul BMW M5 de astăzi, o mașină de lux în care pot circula confortabil 4 adulți, dar capabilă să atragă atenția aproape tuturor sporturilor de pe piața contemporană.
Curând a început să fie înscris în nenumărate competiții, au apărut antrenori care au scos și mai mulți cai de la acel motor formidabil, care a atins relativ ușor 280 CP, cu ușoare modificări la carburator, țava de eșapament, arborii cu came și chiulasă.
Jaguar Mk2 s-a vândut cu mai multe motoare (2,4 litri; 3,4 litri și 3,8 litri), transmisie manuală cu 4 trepte cu 3 viteze automată sau overdrive și chiar cu o variantă comercializată sub marca Daimler în care s-a pus mai mult accent pe lux, cu un motor V8 care, în ciuda sunetului său delicios, a avut performanțe mult mai scăzute decât formidabilul L8 de 3,8 litri.
Chiar și după standardele actuale, Mk2 este o mașină cu un nivel de performanță care surprinde și este unul dintre preferatele pregătitorilor pentru a face schimbări și modernizări. Poate cel mai cunoscut este cel al propriului manager de design al Jaguarului, care și-a făcut propriul Mk2 „modern” , spectaculosul Jaguar Mk II de Callum. Adevărul este că este o mașină care cu greu are nevoie de o servodirecție modernă, un set de ventilatoare electrice, anvelope cu profil ușor mai jos, niște furtunuri și plăcuțe de frână bune, aer condiționat și un sistem de sunet modern.
Jaguar Mk2: inima XK
După cel de-al Doilea Război Mondial, Jaguar a proiectat un nou motor care se va numi XK și a fost atât de avansat la vremea sa și cu o performanță excepțională, încât, pentru debutul în presă, au realizat o mașină cu liniilor sportive de tip roadster care urmau să fie. A fost doar un exercițiu de stil care a evocat performanța formidabilă a noii sale mecanici.
Ceea ce nu au luat în calcul oficialii Jaguar a fost că acea carcasa a noului motor va face asemenea furori, încât unele mașini au trebuit să fie fabricate în serie cu acea siluetă, ceea ce a dat naștere la saga modelelor sport Jaguar XK (XK 120, XK 140 și XK 150), care și-au luat numele direct de la acronimul care a identificat noul motor al companiei.
Motorul XK s-a născut fiind un succes. De la început a fost foarte bine primit, foarte modern și bine studiat. Acesta a constat dintr-un bloc robust din fontă gri de 6 cilindri în linie, la care a fost adăugat un cilindru foarte modern, cu camere emisferice și dublu arbore cu came, cu supape care formează un unghi perfect pentru umplerea cilindrilor și evacuarea gazele.
Niște carburatoare mari SU au fost responsabile de hrănirea cailor, care au fost mai mult decât suficiente pentru a lansa Jaguar XK peste bariera de 190 km / h, de unde și numele XK 120 (120 mph), care după aparițiile ulterioare au fost redenumite 140 și 150, vă puteți imagina de ce.
Pe lângă performanțele deosebite, acest motor este extrem de fiabil, sunetul său este sugestiv, nu vibrează, fiind ideal pentru o berlină de lux, așa cum a fost Mk2.
O mașină care ne face pe toți să visăm cu ochii deschiși la intrarea în posesia unei mașini de înaltă calitate. Dacă și voi vă doriți o mașină extraordinară, dar potrivită bugetului vostru, contactați-ne. Noi, cei de la Auto Rulate București, suntem pregătiți să vă oferim cele mai bune mașini rulate de pe piață.
Dispunem de un parc auto online în care veți găsi o gamă variată de mașini second hand, atent verificate de specialiștii noștri. În plus, dacă nu găsiți mașina dorită în parcul nostru auto, v-o aducem pe comandă. Apelați la noi cu încredere, suntem dealerul expert de care aveți nevoie.