Unele refuză să se retragă sau asta pare dacă aruncăm o privire asupra datelor de naștere ale acestor glorii, unele dintre ele având mai mult de șaizeci de ani de existență. Iată câteva dintre cele mai vechi mașini încă active.
Există mașini pe piață care de mai mult generații poartă același nume, precum Porsche 911, VW Golf … dar nu le-am inclus în această listă pentru că, să fim sinceri, modelul original rămâne doar acela, numele. Land Rover Defender s-ar încadra aici, dar noua generație nu are nicio legătură cu cele de mai sus, așa că nu-l vom prezenta. Iată colecția noastră de mașini care s-au schimbat puțin în ultimii zeci de ani.
Lada Niva: simplitatea este veșnic eficientă
Deși are aspect de SUV, datorită dimensiunilor mici (are o lungime mai mică de 4 metri) și caroseria ușor autoportantă. este un adevărat 4 × 4 cu calități foarte bune în afara asfaltului. Întreținerea sa este ieftină, dacă nu ținem cont de consumul de benzină.
Proiectată de ruși pentru a circula pe terenul lor accidentat, Lada Niva a fost lansată în 1977 și de atunci abia și-a schimbat componentele mecanice, care acum sunt pe injecție și catalizate. Și-a schimbat și forma aripilor din spate și portierele, indicatorii de direcție față și tabloul de bord. Orice altceva rămâne ca atunci când primul model a ieșit din fabrică, fiind unul dintre cele mai bune 4 × 4.
Trucul pentru această viață lungă este că s-a născut ca o mașină foarte bine concepută, cu un design foarte modern, cu o caroserie autoportantă, o punte față cu suspensie independentă, care a fost ceva revoluționar în zilele sale de 4 × 4. Soluții simple care pun punctul pe i.
Mercedes Clasa G: un soldat sybarit
La scurt timp după nașterea Lada Niva, a fost introdus modelul Mercedes G-Class, născut ca vehicul de transport pentru armată și dezvoltat în urma colaborării între Mercedes-Benz și Steyr Puch.
De când s-a născut în 1979 și până astăzi, Mercedes G-Class a evoluat mai mult decât Lada Niva și aici s-a produs o schimbare radicală în ceea ce privește funcția principală a vehiculului. S-a născut pentru a fi un instrument pentru soldați și acum motivul său de a fi este acela de a satisface ego-ul celor mai bogați.
Din punct de vedere estetic și tehnic, este încă aceeași mașină de acum 41 de ani, dar acum luxul acoperă fiecare centimetru din habitaclu, iar sub capotă sunt montate doar cele mai puternice componente mecanice ale Mercedes-Benz și AMG.
Până la sosirea noii generații în urmă cu un an, a rămas fidelă schemei sale străvechi cu două axe rigide. Acum este echipat cu suspensie frontală independentă, dar structura șasiului cu corzi și caroseria sa unghiulară rămân fidele modelului din 1979.
Morgan Plus 4: esență pură
Morgan are secretul tinereții veșnice. În 1950 Morgan a prezentat un nou model sport care nu mai era modern, ci dimpotrivă. Concepția sa a fost absolut anacronică acum aproape șaptezeci de ani, cu un șasiu de tablă de oțel și o caroserie de tablă de oțel cu cadru și podele din lemn. Nu s-a prefăcut că este o mașină sportivă eficientă sau de înaltă performanță, dar a iubit șoferii și a făcut-o perfect.
Nu există nicio mașină pe lume capabilă să te facă să simți ceea ce simți când conduci un Morgan. Este esența conducerii, fără doar și poate. Această formulă a fost un succes încă de la naștere și, cu excepția motoarelor și a sistemului de frânare, modernizat de-a lungul anilor, Morgan Plus 4 rămâne practic identic. Mai mult, aceleași matrițe și unelte sunt încă utilizate pentru fabricarea sa aproape artizanală.
Dacă sunteți în căutarea unei mașini confortabile și rapide, Morgan vă va dezamăgi. Are performanțe bune, dar conducerea sa nu este deloc grozavă.
Jeep Wrangler
Deși inspirat de primul Jeep, adevărul este că numele lui Wrangler a început să fie folosit în 1986 cu seria YJ a modelului. De atunci s-a schimbat din punct de vedere estetic, au fost reasamblate farurile pătrate, au fost adăugate câteva elemente în interior, dar rămâne practic la fel ca întotdeauna, cu un șasiu de tablă, axe rigide în față și în spate și roți situate la capete.
Până când Land Rover a retras Defender-ul autentic în urmă cu doi sau trei ani, iubitorii autenticului 4 × 4 s-au împărțit în 3 categorii: „landcruiseri”, „wrangleri” și „apărători”. Cu o nouă generație de Defender care nu i-a impresionat pe cei mai mulți fani pasionați de modelul britanic și un Land Cruiser care este încă o armă ultra-eficientă în domeniu, Wrangler a rămas practic singur, deși amenințat de o serie de pick-up-uri care își asumă dim ce mai mult rolul unor mașini de teren pure.
Dacă v-ați dori o astfel de mașină, la un preț avantajos, nu trebuie decât să luați legătură cu echipa Auto Rulate București. Suntem dealerul expert în mașini rulate care vă poate oferi o mașină de calitate la un un preț foarte bun. Vă punem la dispoziție o gamă variată de mașini cu 12 luni garanție, km garantați 100%, service la livrare etc. Contactați-ne, fiindcă nu veți regreta!