Acest brand a fost un pionier în rândul producătorilor europeni care au prezentat primul concept la Salonul Auto de la Frankfurt în 1965. Tocmai ca un tribut, anul acesta va dezvălui noul său prototip coupe, Opel Monza Concept, un model care va atrage toate privirile.
Nu este surprinzător faptul că primul producător european care a prezentat prototipuri în cadrul expozițiilor auto a fost Opel. Deși pe Vechiul Continent apariția modelelor futuriste nu a fost frecventă, proprietarii mărcii (GM) au fost adevărați maieștri în astfel de necesități datorită celebrului lor „Motorama”. Au fost expoziții în care au fost expuse concepte încă moderne: modele mișcate de reactoare nucleare, autovehicule jet, camioane imposibile …
După succesul lui Opel Experimental GT din 1965, practic toate mărcile europene au început producția de prototipuri izbitoare pentru a atrage atenția spectatorilor spre standurile lor. Între timp, Opel a continuat cu inițiativa sa ( prezentând frumosul Opel Monza Concept la Salonul Auto de la Frankfurt 2013).
Opel Experimental GT (1965): primul
Fără îndoială, departamentele de proiectare General Motors aveau locul de reproducție ideal pentru ca filiala lor germană să prezinte primul concept european la Salonul Auto de la Frankfurt din 1965: Opel Experimental GT. Acest model sport mic a avut un impact atât de mare încât a trecut la producția de serie, aproape fără modificări estetice și a contribuit la apariția uneia dintre cele mai emblematice mașini ale televiziunii: Opel GT al celebrului Super Agent 86. Popular cunoscut sub numele de mașina Corvette a săracilor (Formele sale amintesc de Chevrolet Corvette din vremea respectivă, dar la scară și cu un motor modest cu 4 cilindri in linie în loc de un V8 puternic sub capotă). Acesta s-a bucurat de un anumit succes datorită formelor izbitoare ale caroseriei sale din fibră de sticlă și seriei de benzi desenate.
Opel CD (1969): la modă
Astfel, Opel CD prezentat în 1969 avea linii foarte agresive pe platforma mecanică a modelului Diplomat, un model cu performanțe importante pentru acea vreme. Numele său va fi folosit de un expert german în această marcă în creațiile sale Bitter CD, destul de cotate în prezent de colecționari.
Opel CD a oferit, de asemenea, soluții surprinzătoare, cum ar fi un panou de instrumente și un set de pedale capabile să se apropie de la sine de șofer, nu ca în cazul altor vehicule, în care pilotul trebuie să găsească distanța cea mai potrivită mișcându-și scaunul.
Opel GT20 (1975): Copiindu-l pe Fioravanti
1975 a fost anul Opel GT20, care a atras privirile datorită formelor sale unghiulare și aerodinamice, alături de niște uși glisante izbitoare care au permis accesul într-un interior și mai futurist: instrumente digitale, scaune individuale etc.
Liniile sale principale sunt în mod clar legate de unul dintre cele mai copiate modele din istoria automobilului, cel proiectat de Fioravanti (care la acea vreme lucra la Pininfarina) pentru prototipul BMC (British Motor Company) și care a sfârșit fiind mai frecvent la alte mărci decât în compania britanică în sine. Modele precum Citroën CX, Rover SD1, Lancia Gamma sau acest Opel au fost clar inspirate de designul Fioravanti al berlinei aerodinamice BMC 1800 prezentată în 1967.
Opel Tech 1 (1981): un record aerodinamic
Prezentat în 1981 la Salonul Auto de la Frankfurt, acest vehicul a spus multe despre soluțiile avansate. Acest prototip reflecta deja noua preocupare pentru mediu, prin intermediul noilor soluții în sectoarele emisiilor poluante, zgomotului, consumului de energie și siguranței. Odată cu Opel TECH 1, inginerii mărcii germane au obținut un coeficient aerodinamic de doar 0,235, ceea ce le-a permis să influențeze viitorul Opel Kadett E (1984), Opel Omega (1986) și chiar unele modele ale altor producători. În plus, interiorul acestui concept auto a fost la fel de inovator: toate funcțiile mașinii, cu excepția frânelor, a pedalei de accelerație și a ambreiajului, puteau fi controlate prin instrumente electronice digitale și taste tactile electronice din jurul pilotului.
Opel Junior (1983): un Corsa futurist
Opel a prezentat Juniorul la Salonul Auto de la Frankfurt, evenimentul de referință pentru lansarea îndelungată a prototipurilor sale, în 1983. Acest model compact utilitar de doar 3,41 m lungime (21 centimetri mai scurtă decât prima generație a Opel Corsa, care a fost lansat cu un an mai devreme), cu un habitaclu foarte modular și un aspect riscant, nu a lăsat pe nimeni indiferent. Juniorul, modelul dinaintea lui Opel ADAM, a oferit o mulțime de idei inteligente în interior, cum ar fi instrumente ușor de schimbat și huse pentru scaune care puteau deveni saci de dormit, pe lângă un sistem de navigație incredibil de vizionar.
După acesta a urmat Opel G90 Concept în 1999, Opel Frogster (2001), un model utilitar riscant, Opel Insignia 2003, o alternativă de lux, Opel Flextreme (2007), crossover-ul Opel, Opel Rak (2011), modelul electric, Opel Monza (2013), modelul care a purtat numele mitic, Opel GT Concept: ultimul de GM și Opel GT X Experimental (2019), primul dintre PSA.
Vă doriți și voi un Opel? Nu știți ce model să alegeți? Noi, echipa Auto Rulate București, vă recomandăm să optați pentru o mașină rulată, deoarece puteți achiziționa una la un raport preț calitate excepțional. Așadar, vă sfătuim să vizitați parcul nostru auto online, să vedeți oferta de mașini rulate și să vă alegeți modelul preferat. Contactați-ne pentru a afla cum puteți beneficia de avantajele numeroase pe care le punem la dispoziția clienților noștri.