Odată ce știți ce marcă și modelul de mașină vă place, apare eternul dubiu, motor diesel sau motor pe benzină? Alegerea va depinde de utilizarea pe care o veți da mașinii, de kilometrii pe care îi faceți pe an și de alți factori pe care îi vom explica mai jos.
Pentru început, motoarele pe benzină au o mecanică mai simplă decât cele pe motorină. Vibrează și sunt mai silențioase, sunt mai fiabile, iar prețul lor, în comparație cu cele diesel, cu o putere similară, este mai mic. Cu siguranță știți că motorul pe benzină consumă mai mult.
Un motor diesel, comparativ cu unul pe benzină, cu putere similară, consumă între 15 și 20% mai puțin datorită sistemului său de injecție mult mai precis. Acesta funcționează la presiune mare: până la 2.000 de bari față de cei șase bari ai unui motor pe benzină tradițional … dar acest lucru le face mai puțin fiabile. Astăzi toate motoarele diesel au turbo, astfel încât performanțele lor sunt comparabile cu cele ale benzinei, deși oferă un răspuns mai puternic sub 3.000 rpm.
Un alt factor de care ar trebui să țineți cont este că, cu cât este mai mare și mai greu modelul de mașină pe care îl cumpărați, cu atât veți fi mai interesat de motorină. Cu o putere egală, avantajul său în ceea ce privește consumul comparativ cu benzina crește exponențial. Astfel, monovolumele, SUV-urile mari și berlinele de lux prezintă interes mai mult dacă au motor diesel decât o mașină urbană, în cazul căreia motorina nu oferă prea multe avantaje.
Ținând cont de asta, trebuie să știți că traseele scurte nu avantajează motoarele diesel. Sunt motoare mai robuste, consumă mai puțin, au performanțe termice mai bune (pierd mai puțină căldură) și necesită mai mult timp pentru încălzire. Acest lucru afectează atât uzura motorului, cât și confortul și siguranța ocupanților în zonele cu vreme rece, deoarece se va încălzi mai greu decât un motor pe benzină. În cazul unor modele, încălzirea are nevoie de un rapel electric. Dacă veți folosi mașina foarte mult iarna sau călătoriile dvs. sunt de obicei scurte, ar trebui să alegeți un motor pe benzină.
Nu există un kilometraj fix care să sugereze că un motor diesel este profitabil. Se spune adesea că, dacă faceți mai mult de 20.000 km / an, prezintă interes motorul pe motorină, deoarece consumul său redus vă va permite să vă amortizați banii investiți în trei sau patru ani, ceea ce, în medie, costă mai mult decât unul pe benzină.
Așa cum am spus, nu există un kilometraj fix care să indice că un motor diesel este mai avantajos, ci o formulă foarte simplă cu ajutorul căreia putem calcula rentabilitatea motorinei pe baza diferenței de preț de achiziție și de consum.
PMD-PAG/CmGxPB/100-CmDxPD/100= kilometri amortizați
Pare complicat, dar nu este atât de mult:
• PMD = prețul mașinii diesel.
• PAG = prețul autoturismului pe gaz.
• CmB = consum mediu al autoturismului pe benzină.
• CmD = consum mediu al automobilului diesel.
• PB = Prețul unui litru de benzină.
• PD = Prețul unui litru de motorină.
Rezultatul formulei este kilometrajul de la care ați începe să economisiți cu motorina. Până la acel moment, consumul mai mic de motorină nu ar compensa prețul mai mare în momentul cumpărării.
Dacă nu doriți să aplicați singuri formula, există multe pagini pe internet care oferă propriile lor calculatoare de benzină-diesel, deși nu toate sunt la fel de fiabile.
Alte variabile pe care ar trebui să le luați în considerare sunt:
Deprecierea diferită: motorina are un preț puțin mai mare decât cel al benzinei
Diferențele posibile de întreținere: sunt din ce în ce mai puține, mai ales dacă comparăm un diesel cu unul dintre noile motoare pe benzină care au și turbocompresor și sistem de injecție directă. Cu toate acestea, în comparație cu benzina atmosferică, motorul pe motorină este încă mai scump de întreținut…
Ce ne oferă viitorul?
Viitorul motorului diesel și prognozele nu sunt prea optimiste. După unele scandaluri precum Dieselgate și stabilirea obiectivului de reducere a emisiilor de NOx, se pare că motorina are o dată de expirare. Nu putem spune cât de mult, dar în Europa, în anul 2018, vânzările mașinilor pe benzină le-au întrecut pe cele pe motorină.
Am văzut, de asemenea, cum unele mărci au încetat să parieze pe acest combustibil sau l-au retrogradat la unele modele. Fiat sau Porsche au fost unele dintre ultimele care s-au pronunțat și ar putea renunțe la el pe termen mediu. Pe de altă parte, există restricții în orașele mari, care afectează atât benzina, cât și motorina, dar sunt de obicei mai stricte cu cel de-al doilea grup. În viitor, combustibilul fosil ar putea fi interzis, dar este ceva care va începe să fie aplicat mai mult pe termen lung.
Ținând cont de informațiile oferite, vă invităm să vizitați parcul auto online al Auto Rulate București, unde veți găsi o gamă variată de mașini rulate, atât pe benzină, cât și pe motorină. Vă oferim posibilitatea să alegeți mașina care credeți că vi se potrivește cel mai bine. Indiferent de alegere, prețul și calitatea vor fi excepționale.