Suntem deja în plin sezon de iarnă. Deși este mai cald ca de obicei în această perioadă, temperaturile sunt scăzute, iar frigul afectează în mod direct mașinile parcate afară și indirect pe cele care se află în garaj. Frigul afectează motorul și multe alte componente.
Motoarele sunt organisme mecanice proiectate să funcționeze optim la o anumită temperatură, astfel încât toate elementele suferă în special în faza de pornire și în primele minute de utilizare.
Frigul împotriva temperaturii optime de funcționare
După o noapte rece în care toate elementele vehiculului se răcesc, la pornire este necesar să se țină seama de faptul că nu putem cere practic nimic de la un motor dincolo de faptul că acesta continuă să se rotească. O idee bună este să apăsați pedala de ambreiaj la maxim. Deconectând motorul de sistemul de transmisie, veți reduce sarcina asupra primului, contribuind la pornirea mai rapidă a motorului.
Țineți cont de faptul că uleiul din cutia de viteze este foarte vâscos și când este rece de obicei se întărește. Pentru ca motorul să pornească mai ușor în sezonul rece, trebuie să folosiți un ulei potrivit pentru vremea rece.
Trebuie să aveți mare grijă de sistemul mecanic pentru a nu determina uzura prematură a acestuia. Nu este strict necesar să lăsați motorul să se încălzească la ralanti, în timp ce vă scoateți haina și vă fixați centura de siguranță. Ceea ce trebuie să aveți în vedere este că atunci când vreți să circulați cu mașina trebuie să acordați o atenție deosebită sistemului mecanic.
Un semn fără echivoc că sistemul mecanic are nevoie de un timp de adaptare până la atingerea temperaturii necesare este la ralanti. Dacă motorul este rece, unitatea de control menține intervalul de viteză peste 1.000 rpm și-l scade treptat odată ce componentele motorului se încălzesc.
În mod logic, componentele importante vor începe să atingă rapid temperatură necesară ( camera de ardere, chiulasă și galeria de evacuare). De acolo temperatura crește până când lichidul de răcire reușește să se încălzească și stabilizează temperatura motorului până la aproximativ 90 ° C. Abia după un timp (în funcție de mașină), ralanti-ul scade la 1.000 rpm sau mai puțin.
În plus, înainte de pornire, tot uleiul de motor este în repaus în carter. Trebuie să lăsați pompa de ulei să aspire lubrifiantul și să îl distribuie prin toate părțile motorului. Pe lângă funcția de ungere în sine, uleiul are proprietăți de curățare pentru a elimina particulele care pot deteriora părțile interne și, de asemenea, răcește motorul și distribuie temperatura uniform.
Atunci când sunt expuse la temperaturi foarte scăzute, toate lichidele devin mai dense, adică uleiurile folosite pentru a lubrifia motorul sau transmisia, fie uleiurile hidraulice pentru servodirecție sau frâne vor ajunge cu greu la temperatura lor de funcționare optimă. De exemplu, pentru utilizarea obișnuită a unui vehicul într-o zonă cu temperaturi foarte scăzute, este indicat să se folosească un ulei de motor multigrad care să-și mențină fluiditatea pe timp de iarnă.
Pentru a afla dacă folosiți uleiul potrivit, trebuie să știți să citiți codul de identificare. Astfel, un ulei de 10W-40 va indica: 10 ca grad SAE de vâscozitate minimă însoțit de W de „iarnă”, iar 40 este gradul de vâscozitate SAE la temperatura de operare (la cald).
De asemenea, trebuie menționat că frigul nu afectează doar partea strict mecanică a vehiculului. Scăderea temperaturilor poate determina motoarele să pornească mai greu dintr-o cauză direct legată de electricitatea de care au nevoie pentru a începe să funcționeze: pierderea puterii bateriilor pe care le folosiți pentru a porni mașina. Atunci când sunt afectate de frig, nici acestea nu vor porni.
Prin urmare, dacă nu vreți să aveți probleme cu pornirea mașinii iarna, vă recomandăm să vă întrețineți mașina în mod corespunzător. Și asta nu e tot. Mașina pe care o dețineți trebuie să fie de cea mai bună calitate. Dacă nu este așa cum vă doriți, puteți să vă înlocuiți mașina veche cu una nouă, cu ajutorul nostru, al celor de la Auto Rulate București.
Noi suntem delearul expert care vă poate ajuta să intrați în posesia mașinii mult dorite. Vă puteți, de exemplu, achiziționa o nouă mașină mai bună prin sistemul Buy Back. Veniți la noi cu mașina veche, noi v-o evaluăm gratuit, vă alegeți o nouă mașină rulată, plătiți diferența și plecați cu mașina nouă.
Ce ziceți, v-ar plăcea o colaborare cu noi? Dacă da, vizitați parcul nostru auto online sau luați legătura cu echipa noastră pentru a vă oferi detalii despre cea mai avantajoasă modalitate de a intra în posesia unei mașini rulate mai bune. Profitați de șansa de a economisi bani și de a vă bucura de o mașină la un raport calitate-preț excepțional.