Skoda Superb a împlinit pe 22 octombrie 2019, 85 de ani. Din acest motiv, am decis să o sărbătorim trecând în revistă istoria și cele mai importante repere ale flagship-ului Skoda.
Skoda este una dintre acele mărci care nu este prea cunoscută, mai ales trecutul său anterior achiziționării acestuia de către Volkswagen. Puțini își închipuie că este una dintre cele mai vechi mărci din lumea auto și că istoria sa datează din 1895, în același mod în care aproape nimeni nu cunoaște istoria primului Skoda Superb, lansat în urmă cu 85 de ani.
Originile Skoda și Lamborghini sunt foarte similare. Ambele companii de autoturisme s-au născut din cauza serviciilor slabe pentru clienți. În cazul lui Václav Klement, cauza încăpățânării sale de a-și crea propria companie a fost o bicicletă germană pe care a cumpărat-o defectă și, după mai multe scrisori către producător în care s-a plâns de problemele, dar nu a primit un răspuns convingător, și-a lansat propria marcă. Tranziția de la biciclete la mașini a fost mai mult sau mai puțin progresivă, într-un mod similar cu Peugeot.
Skoda Superb- încrezută, supremă
Cu exact 85 de ani în urmă, pe 22 octombrie 1934, Skoda a dezvăluit numele Superb. Brandul a introdus numele pentru a evidenția calitatea și confortul berlinelor sale de lux, care până la acea dată fuseseră lansate întotdeauna sub denumirea Š 640. Prima generație a Superb a fost produsă până în 1949.
Primele vehicule de lux au părăsit clădirile fabricii Laurin & Klement din Mladá Boleslav acum 110 ani. În 1907, FF s-a bucurat de primul motor cu opt cilindri in linie fabricat în Europa Centrală. Au urmat și alte modele cu motoare deosebit de silențioase, fără valvule Knight cu șase cilindri și prestigiosul Skoda 860, care dispunea de un motor cu opt cilindri, fabricat între 1929 și 1933. Noua generație Skoda 640 a preluat ștafeta. Acest model avea un cadru tubular central inovator și o suspensie independentă și a fost primul care a purtat denumirea care astăzi caracterizează modelele de top ale gamei Skoda.
Numele „Superb” provine din engleză și derivă, în cele din urmă, din latinescul „superbus”, care înseamnă „superb” sau „magnific”. Skoda a introdus numele Superb pe 22 octombrie 1934 pentru a evidenția caracterul excepțional al noului Š 640. Primul model al acestei berline a avut 5,5 metri lungime, 1,7 metri lățime și 1,66 metri înălțime și a fost prezentat directorului de atunci al grupului Skoda, Dr. Karel Loevenstein, în ianuarie 1935. Soția sa Pavla a ales culoarea coroseriei, optând pentru roșu.
Producția în serie a Skoda Superb a început în martie 1935. Modelul high-end a fost dotat cu un motor cu 6 litri de 2,5 litri, 40,5 kW (55 CP). Rapid, cererea mare a dus la termene de livrare mai lungi: clienții au trebuit să aștepte patru săptămâni pentru versiunile cu caroserie închisă și de două ori mai mult pentru modelul convertibil. Pe lângă specificațiile standard, clienții puteau beneficia, pentru un cost suplimentar, de un radio auto cu șase tuburi de electroni și rafturi din lemn de trandafir în spatele scaunelor din față.
Aproape în fiecare an, compania a oferit noi elemente inovatoare, cum ar fi motoare mai puternice și o gamă mai largă de echipamente. După fabricarea a aproximativ 600 de vehicule cu un arbore cu came lateral, Skoda a introdus în 1938 Superb OHV, cu un motor cu șase cilindri în linie, de 59 kW (80 CP) și o capacitate cilindrică de 3.137 c.c. Cu puțin timp înainte ca producția să fie suspendată în 1940 din cauza războiului, o serie mică de Superb 4000 a fost fabricată cu motoare V8. În 1946, Skoda a reluat producția unei versiuni revizuite cu motoare cu șase cilindri, înainte de a încheia producția, din motive politice, în 1949, fabricând aproape 1.000 de unități pentru uz civil. De asemenea, au fost produse 1.660 de vehicule militare sub denumirile 952 și 957.
Soluțiile Simply Clever Skoda
Modelele Skoda s-au caracterizat întotdeauna prin practicitate și raport bun preț / produs. Pe lângă faptul că profită din plin de dimensiunile sale pentru a oferi un spațiu de locuit generos, cei responsabili de marcă au profitat de fiecare gaură oferind soluții practice, cum ar fi racleta de gheață de pe capacul rezervorului de combustibil sau spațiile specifice pentru plasarea de vestă reflectorizantă.
Una dintre cele mai remarcante soluții „Simply Clever” la Skoda Superb este locul de pe ușile din față, perfect pentru parasolare practice, un detaliu al berlinelor de lux britanice.
Un alt detaliu practic frapant este lumina de la portbagaj. Nu este fixă, se poate scoate și folosi ca lanternă sau plasa într-un alt loc unde este nevoie de această lumină, de exemplu, în cazul în care trebuie să schimbați o anvelopă dezumflată.
În următorii anii au apărut Skoda Superb I, Skoda Superb II, Skoda Superb III, o a treia generație apărută în 2015, care se mândrește cu faptul că este unul dintre modelele segmentului cu mai mult spațiu pentru pasageri și, de asemenea, pentru bagajele sale, cu cifre record atât în cazul modelului berlină, cât și în cel Combi.
Sunteți fani Skoda Superb? Vă doriți să intrați în posesia unei astfel de mașini? Noi, cei de la Auto Rulate București, vă putem ajuta să intrați în posesia unei mașini rulate, care vă permite să vă bucurați de un raport calitate/preț foarte bun.
Din momentul în care ne veți contacta, vom depune toate eforturile pentru ca în cel mai scurt timp să intrați în posesia mașinii dorite.